Divulga en 2'

Curs 2023-2024

Salma Beb Amimi, alumna de l’INS Samuel Gili i Gaya de Lleida, guanya el concurs Divulga en 2’

Un vídeo sobre l’epigenètica ha estat el guanyador del segon concurs de divulgació i comunicació científica de la cinquena edició del programa Amgen TransferCiència. Creat per Salma Beb Amimi, alumna de 4t d’ESO de l’INS Samuel Gili i Gaya de Lleida, la peça audiovisual explica, de manera original i divertida, com els nostres gens es poden veure modificats per diferents factors ambientals, com el nostre estil de vida, sense que això modifiqui el nostre ADN.

Aquest concurs, adreçat a les escoles que han participat en la cinquena edició del programa, està organitzat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i la biotecnològica Amgen.

La convocatòria convidava l’alumnat a explicar un concepte científic o resultat dels tallers pràctics d’Amgen TransferCiència, en un vídeo de màxim dos minuts. L’objectiu d’aquesta iniciativa és potenciar la capacitat d’exposar en públic de l’alumnat en l’àmbit de la genètica i/o la biotecnologia.

Els vídeos finalistes estan disponibles en el web d’Amgen TransferCiència i al canal de YouTube d’Amgen España. A partir de les votacions del públic i la valoració d’un jurat, format per patrocinadors, organitzadors del programa, formadors i investigadors, s’ha seleccionat el millor comunicador/a en l’edició 2023-2024.

La cinquena edició d’Amgen TransferCiència ha comptat amb un total de 34 joves científics/ques (26 dones i 8 homes) han fet diferents activitats a 35 centres educatius. En total, més de 900 escolars s’han beneficiat del programa a la Comunitat de Madrid, Comunitat Valenciana, Catalunya, Illes Balears i Galícia.

" >
Logo La institució Centres de Recerca de Catalunya