Divulga en 2'

Curs 2023-2024

Divulga en 2’

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i la biotecnològica Amgen organitzen Divulga en 2’, un concurs de divulgació i comunicació científica dirigit a l’alumnat en el marc de la 5a edició del programa Edició d’Amgen TransferCiència.

Aquest concurs s’adreça a l’alumnat (majors de 14 anys) dels centres educatius participants del curs 2023-2024. L’alumnat ha d’explicar un concepte científic o resultat del taller pràctic que hagin après a partir de l’experiència en el programa, en un vídeo de màxim dos minuts. L’objectiu d’aquesta iniciativa és potenciar la capacitat d’exposar en públic de l’alumnat en l’àmbit de la genètica i/o la biotecnologia.

Els vídeos es compartiran en el web d’Amgen TransferCiència i s’allotjaran al canal de YouTube d’AMGEN ESPAÑA (https://www.youtube.com/@AmgenEspana_es). L’alumnat, el professorat i el personal investigador participant en l’edició 2023-2024 del programa Amgen TransferCiència seran convidats perquè votin, d’entre els vídeos amb més vots, el/la millor comunicador/a.

El jurat, format pels patrocinadors, organitzadors del programa Amgen TransferCiència i investigadors participants en l’edició, seleccionarà l’alumne/a d’entre els 20 vídeos més votats que tingui més capacitat de presentar oralment de manera divulgativa. El/la guanyador/a rebrà un xec regal valorat en 200 € per bescanviar-lo a botigues FNAC i el centre educatiu responsable del vídeo podrà escollir un kit d’experimentació dels que ofereix el programa per al taller pràctic i una plaça per participar en la 6a edició del programa (edició 2024-2025).

Terminis
  • 17 de maig de 2024 a les 13.00 hores: data i hora límit per enviar els vídeos.
  • 24 de maig de 2024: publicació dels vídeos.
  • Del 24 al 31 de maig de 2024 a les 13.00 hores: període de votació per part del públic.
  • Del 31 de maig al 5 de juny de 2024: període de votació per part del jurat.
  • 17 de juny de 2024: anunci del vídeo guanyador (en línia).
  • Del 17 al 21 de juny de 2024: lliurament de premis i guardons.

Recomanem visualitzar els següents tutorials de comunicació científica per millorar la qualitat dels vídeos:

Consulta aquí les bases.

Alumnat
Professor/a responsable de l'alumne/a del vídeo

Aspectes legals:
El/la alumne/a, que per participar al concurs ha de ser major de 14 anys, serà l’únic responsable del seu propi consentiment tant per la seva participació en el concurs, com per la publicació de la seva imatge, veu, altres dades personals (nom i cognoms, centre educatiu i edat) i la resta de contingut del vídeo que presenti, a tal efecte a traves de la seva participació autoritza gratuïtament la reproducció i comunicació pública de les seves dades personals i dels vídeos presentats en els següents mitjans per temps indefinit:

Amb la finalitat de formalitzar aquesta autorització el/la alumne/a haurà de signar i adjuntar el model d’autorització que es facilita en el formulari d’inscripció.

He llegit i accepto les bases de participació bases, confirmant la seva veracitat i declarant que les dades personals adjuntes han estat recollides segons la normativa actual de protecció de dades.
   Autoritzo rebre informació sobre actes i activitats que organitzi l'FCRI, per mitjans electrònics o per correu convencional.
   Autoritzo la comunicació de les dades personals per tal de ser trameses a d’altres entitats relacionades amb l’activitat de l'FCRI, perquè em puguin enviar informació sobre actes i activitats que cregui que puguin ser del meu interès, per mitjans electrònics o per correu convencional, si aquesta casella no es marca, les dades no es podrien comunicar a AMGEN i quedaries fora del concurs.

Ot Serres, alumne de l’INS Samuel Gili i Gaya de Lleida, guanya el primer concurs de divulgació i comunicació científica del programa Amgen TransferCiència

Un vídeo sobre la seqüenciació tridimensional del genoma eucariota ha estat el guanyador del primer concurs de divulgació i comunicació científica de la quarta edició del programa Amgen TransferCiència. Creat per Ot Serres, alumne de 1r de batxillerat de l’INS Samuel Gili i Gaya de Lleia, la peça audiovisual compara creativament la similitud d’aquest procés de seqüenciació tridimensional amb un plat d’espaguetis.

Aquest concurs, adreçat a les escoles que han participat en la quarta edició del programa, està organitzat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i la biotecnològica Amgen.

La convocatòria convidava l’alumnat a explicar un concepte científic o resultat dels tallers pràctics d’Amgen TransferCiència, en un vídeo de màxim dos minuts. L’objectiu d’aquesta iniciativa és potenciar la capacitat d’exposar en públic de l’alumnat en l’àmbit de la genètica i/o la biotecnologia.

Els vídeos finalistes estan disponibles en el web d’Amgen TransferCiència i al canal de YouTube d’Amgen España. A partir de les votacions del públic i la valoració d’un jurat, format per patrocinadors, organitzadors del programa, formadors i investigadors, s’ha seleccionat el millor comunicador en l’edició 2022-2023.

La quarta edició d’Amgen TransferCiència ha experimentat un rècord d'investigadors i centres educatius preinscrits. Un total de 33 joves científics/ques (19 dones i 14 homes) han fet diferents activitats a 35 centres educatius. En total, més de 1.200 escolars s’han beneficiat del programa a la Comunitat de Madrid, Comunitat Valenciana, Catalunya, Illes Balears i, per primera vegada, Galícia.